Resultaat 1 - 10 (van 182)

• Eerste Utrechtse Bibliotheek op school voortgezet onderwijs geopend Bekijk details

26 juni 2024

Sinds vandaag heeft het Globe College in Kanaleneiland een Bibliotheek op school. Dit is de eerste in het voortgezet onderwijs. Tijdens het feestelijke moment las leerling Imane een zelfgeschreven gedicht voor, bood Deirdre Carasso (directeur Bibliotheek Utrecht) de school één van haar lievelingsboeken aan, verklapte schrijfster Anna Woltz haar schrijfgeheimen en zette wethouder Eelco Eerenberg (Onderwijs) samen met een leerling de school onder een feestelijke douche van confetti.

• Nieuwe tijdschriften in de Online Bibliotheek Bekijk details

24 juni 2024

Het aanbod van tijdschriften in de Online Bibliotheek is flink uitgebreid. Ook zijn de leenvoorwaarden veranderd. Voorheen kon je met een standaard abonnement 1 tijdschrift per week lenen, dat zijn er nu 5 voor een periode van 3 weken.

• Zomeropeningstijden en meer en langer lenen Bekijk details

19 juni 2024

Van maandag 15 juli tot en met zondag 25 augustus is het zomervakantie. In een aantal wijkbibliotheken hebben we dan aangepaste openingstijden. Ook kun je in de zomer meer en langer lenen.

• Bibliotheek Oog in Al vierde feest: 10 jaar Cereolfabriek Bekijk details

17 juni 2024

Het was feest zaterdag 15 juni. Bibliotheek Oog in Al en onze huisgenoten Het Wilde Westen, Buurten in de Fabriek, de St. Dominicusschool en de BSO zitten 10 jaar in de Cereolfabriek. Een jubileum om te vieren! Met muzikanten uit de wijk, lekkere traktaties en een gratis feestprogramma voor jong en oud!

• De vlag kan uit, OKé Overvecht is officieel geopend! Bekijk details

14 juni 2024

Een Bieb vol feestelijk vlaggende Overvechters, groot en klein. Daarmee is vrijdagmiddag 14 juni de officiële opening van het Ouder en Kind informatiecentrum in Bibliotheek Overvecht gevierd.

• Inloggen op Mijn Menu en Online Bibliotheek nu makkelijker en veiliger Bekijk details

10 juni 2024

De Bibliotheek Utrecht overgestapt naar één gezamenlijk inlogsysteem. Dit maakt inloggen niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker. Je kunt nu namelijk met jouw account voor álle bibliotheekdiensten inloggen. Of je nou een boek wilt reserveren of bijvoorbeeld bij de Online Bibliotheek een e-book wilt lenen.

• Onderhoud Mijn Menu Bekijk details

6 juni 2024

Op zaterdag 8 en zondag 9 juni is er onderhoud aan Mijn Menu. Het is dan even niet mogelijk om online een nieuw wachtwoord aan te vragen.

• Auteurs Mathijs Deen en Lex Noteboom winnen belangrijkste thrillerprijzen 2024 Bekijk details

24 mei 2024

De twee belangrijke Nederlandse Thrillerprijzen zijn zojuist uitgereikt in het Theater van Bibliotheek Neude. De NBD Biblion Gouden Strop, de prijs voor de beste oorspronkelijk Nederlandstalige spannende boek en de NBD Biblion Schaduwprijs, de aanmoedigingsprijs voor het beste thrillerdebuut.

• Winnaars Kinderjury 2024 bekend! Bekijk details

24 mei 2024

Wel 40.000 stemmen zijn geteld! De winnaars zijn nu bekend. Thomas van Grinsven en Rutger Vink hebben met hun boek De avonturen van Rutger, Thomas en Paco – Het Pretpark met illustraties van Sabine van der Stadt (Billy Bones) de Kinderjury 2024 gewonnen in de leeftijdscategorie 6 t/m 9 jaar. In de categorie 10 t/m 12 jaar wint Kevin Hassing met zijn boek Mus en kapitein Kwaadbaard en de wraak van de furie met illustraties van Linde Faas (Luitingh-Sijthoff). Het is voor Van Grinsven en Vink én voor...

• Shortlist NBD Biblion Gouden Strop is bekend Bekijk details

24 mei 2024

De shortlist voor de NBD Biblion Gouden Strop 2024 is bekend! De jury selecteerde vijf kanshebbers.

Paginanavigatie