Feestelijke start Kinderboekenweek voor Utrechtse scholen

Gepubliceerd op: 2 oktober 2024 14:05

De Kinderboekenweek is vandaag van start gegaan! Het thema is dit jaar ‘Lekker Eigenwijs’. Over tegendraads, eigenwijs én vooral lekker jezelf zijn.

Voor de Utrechtse scholen is de Kinderboekenweek vanochtend al goed begonnen. Creatief Vermogen Utrecht onthulde in Bibliotheek Neude het gloednieuwe kunst-doe-boek “Lekker Eigenwijs in Mijn Creatieve Stad”. Maar liefst 7000 Utrechtse leerlingen op 70 Utrechtse basisscholen, waaronder alle scholen met een Bibliotheek op school, krijgen dit boek cadeau deze week. Ook is het te vinden in alle Utrechtse bibliotheken.

Aan het kunst-doe-boek ‘Lekker Eigenwijs in mijn Creatieve Stad’ werkten zo’n 20 culturele partners in Utrecht mee: ClickF1, Kopa, Cultuurknooppunt, Cultuuronderwijs Utrecht, Bibliotheek Utrecht, Het Wilde Westen, de Muziekroute, de Maakruimte, Villa Zapakara, EKKO, Theaterschool Utrecht, het Filiaal Theatermakers, Hoogt on Tour, ZIMIHC, de Dansers, Vocal Statements, Kanaal30 en de Vrijstaat.

De onthulling van het boek was een vrolijk spektakel met optredens van leerlingen van de Lukasschool, de Fritz Redlschool en de Koekoek. De leerlingen droegen gedichten voor, lieten AI-video’s zien en dansten in een flash mob in de hal van Bibliotheek Neude.

Bekijk hier alle activiteiten van Bibliotheek Utrecht tijdens de Kinderboekenweek.

Creatief Vermogen Utrecht is het Utrechtse programma Cultuureducatie met Kwaliteit, gefinancierd door Gemeente Utrecht en het Fonds voor Cultuurparticipatie.

Foto's door Isabelle Cornet