Start van Boekenweek bij leden Bieb aan Huis!

Gepubliceerd op: 18 maart 2024 10:57

De Boekenweek is begonnen! Dat vieren we met leuke activiteiten in de Bieb én bij leden thuis. In een bijzonder bezoek ging schrijver Ronald Giphart op zaterdag 16 maart langs bij twee leden van de Bibliotheek aan Huis: Joek Spronk van der Heijden en Hilde De Gruyter. De Bibliotheek aan Huis is er voor iedereen die vanwege ziekte of (tijdelijke) immobiliteit niet zelf de bibliotheek kan bezoeken. Op dit moment zijn dat zo’n vijftig leden. Elk lid krijgt een vaste vrijwilliger toegewezen die maandelijks een tas met verse boeken thuisbrengt. Vaak onder het genot van een kopje koffie of thee.

De Boekenweek is een mooi moment om deze leden eens extra in het zonnetje te zetten. Naast het bezoek van Ronald Giphart ontvangen al onze Bibliotheek aan Huis leden deze week een speciale Boekenweek-verrassingstas.

Hilde De Gruyter: "Lezen is voor mij erg belangrijk. Ik ben veel aan huis gebonden en kom niet veel buiten. Door te lezen stap ik andere werelden binnen en ontdek ik nieuwe verhalen. Dankzij de Bibliotheek aan Huis kan ik dit blijven doen!’’

Joek Spronk van der Heijden: "Ik ben heel blij met de Bieb aan Huis. Ik mag geestelijk nog wel goed zijn, maar fysiek kan ik niet alles meer. Je wordt niet voor niets 95. Het is fijn dat ik door de Bieb aan Huis boeken kan blijven lezen.’’

Wil jij ook lid worden van de Bibliotheek aan Huis? Of ken jij iemand waar dit interessant voor is? Lees dan verder via bibliotheekutrecht.nl/bibliotheekaanhuis

(Foto's Isabelle Cornet - boven: Joek Spronk van der Heijden, onder: Hilde de Gruyter)