Bibliotheek Oog in Al vierde feest: 10 jaar Cereolfabriek

Gepubliceerd op: 17 juni 2024 16:01

Het was feest zaterdag 15 juni. Bibliotheek Oog in Al en onze huisgenoten Het Wilde Westen, Buurten in de Fabriek, de St. Dominicusschool en de BSO zitten 10 jaar in de Cereolfabriek. Een jubileum om te vieren! Met muzikanten uit de wijk, lekkere traktaties en een gratis feestprogramma voor jong en oud!

Burgemeester Sharon Dijksma en vele enthousiaste bezoekers waren erbij. De feestdag startte om 10.30 uur in Bieb Oog in Al met een Voorleesfeestjes in allerlei talen. Koen Kampioen-schrijver Fred Diks kwam op bezoek en vertelde aan jonge lezers hoe je van een verhaal een echt boek maakt.  Berber Broekstra gaf aan ouders en verzorgers een college over mediaopvoeding en Bibliotheekmederwerker Thirza liet bezoekers ontspannen tijdens een Woordenwellnesssessie.

Met je familie, buren of vriendengroep op de foto? Het kon afgelopen zaterdag in de Bieb! Fotograaf Dunya Zita bouwde een fotostudio en maakte professionele portretten van bezoekers. De foto’s werden gelijk geprint om mee te nemen en zijn te bekijken op de tentoonstellingswand in de bibliotheek.

En natuurlijk; wie jarig is trakteert! Naast eetbare traktaties, kregen bezoekers een 3 maanden lidmaatschap cadeau als zij zich terplekke bij de balie als lid inschreven. Een feestelijke actie die alleen geldig was op 15 juni.

Foto: Aafke Holwerda