Longlist NBD Biblion Gouden Strop is bekend

Gepubliceerd op: 19 april 2024 14:10

De longlist voor de NBD Biblion Gouden Strop 2024 is bekend, dé Nederlandse thrillerprijs! De 11 titels hieronder zijn kanshebber. Op donderdag 30 mei maakt de jury bekend welk boek de winnaar is tijdens de feestelijke uitreiking in Bibliotheek Neude.

• Wim Bax - Verloren pelgrim
  • Bernice Berkleef - Vinex
  • Marieke Damen - Het perfecte gezin
  • Mathijs Deen - De duiker
  • Yvonne Doorduyn - De affaire
  • Hans Faber - De zondaar
  • Mireille Geus - Achter de façade
  • Duco Hellema - Rendez-vous in Praag
  • Lex Noteboom - De Man met Duizend Gezichten
  • Charles den Tex - Trauma
  • Esther Verhoef - Alter ego

Grijp je kans om ter plekke een exemplaar te kunnen bemachtigen (met dank aan Boekhandel Broese) en te laten signeren door de winnaar! Dat kan tijdens de Avond van het Spannende Boek op donderdag 30 mei. Het jaarlijkse event waar Thrillerliefhebbend Nederland samenkomt.Naast de uitreiking van de NBD Biblion Gouden Strop is de avond gevuld met interviews met thrillerauteurs, waargebeurde verhalen en boekentips. Eregast is Anya Niewierra die ‘De Camino’ schreef. Leer meer over het proces Holleeder van rechter Frank Wieland of schuif aan bij de Moordwijven.

Donderdag 30 mei, 18.00 - 22.00 uur (tot 23.00 uur borrel en signeren), Bibliotheek Neude

Lees meer en reserveer je tickets, incl. goodie bag

Gouden Strop Longlist 2024: